Available courses

Witajcie, 

Podaję materiał do przerobienia i proszę o zrobienie notatki.

subject: 

working in a team. Praca w zespole

have an argument- kłócić się

pay attention- poświęcac uwagę

 common-  wspólne

co-operate- współpracować

give a helping hand- pomagac

support- wspierać

Proszę o pracę z podręcznikiem str.26. Odpowiadamy na pytania z ćw1 (odnieś się i rozwiń), a następnie wykonujemy ć.2 oraz 4.

Pozdrawiam serdecznie i przypominam o przesyłaniu prac na ocenę oraz prac zaległych :)

Zdrowia

https://drive.google.com/file/d/1m1RWoxMXylyPegvxO0h45ze0Mv0u0qZi/view?usp=sharing


Moi drodzy witam i załączam kolejne materiały do pracy samodzielnej. Proszę o zapoznanie się z prezentacją, oraz wykonanie w oparciu o nią notatki oraz ćwiczeń. Wszystko do zeszytu. Cwiczenia o sekretarce i aucie (minimum 8 zdan na każde) są na ocenę do przesłania tu lub przez dziennik- w zeszycie tez mają byc. Pozdrawiam was serdecznie i zdrowia życzę. Odsyłam was także do podręcznika na stronę 24 i 25. prosze o wykonanie ćwiczeń 1, 3/24 i 2, 3 /25 do końca tygodnia :) 

Drodzy uczniowie, 

Przed nami omówienie wypowiedzi pisemnej- przerabialiśmy blogi na ostatnich tematach. Bardzo proszę o przypomnienie sobie zasad tworzenia wypowiedzi pisemnej- bloga. Załączam Wam przydatne słownictwo oraz proszę o samodzielne napisanie takiej wypowiedzi- zgodnie z poleceniem. Pamiętajmy- odnieście się i rozwińcie punkty. 

Polecenie:

W blogu który prowadzisz podziel się z czytelnikami informacjami dotyczącymi twojej nowej szkoły:

- opisz szkołę i swoje pierwsze wrażenia

- opisz klasę 

- napisz coś o zasadach w szkole (should)

- napisz co planujesz zrobić z klasą w najbliższej przyszłości. 

Zachęcam do korzystania z podręcznika (str. 20)



słownictwo:

  • Guess what happened! – Nie uwierzycie, co się stało!
  • I’m writing this post to tell you that … – piszę ten post, aby Wam powiedzieć, że …
  • I want to find out about … – chcę się czegoś dowiedzieć na temat …
  • I wondered if you could help me – zastanawiam się, czy możecie mi pomóc.
  • Could you tell me what I should do? – możecie powiedzieć mi, co mam zrobić?
  • One advantage / disadvantage of … is … – jedną z zalet / wad … jest
  • I feel very strongly that … – uważam zdecydowanie, że …
  • From my point of view,… – moim zdaniem
  • However, I have to point out that … – muszę jednak zaznaczyć, że …
  • What I remember most is … – to, co najbardziej pamiętam to
  • It’s hard to believe but then I felt – trudno w to uwierzyć, ale wtedy czułam się …
  • All of a sudden – nagle
  • The majority of people – większość ludzi
  • How about …? – co powiecie na …?
  • I’m looking forward to your comments – czekam na wasze komentarze

Hello folks – Cześć ludziska

Hi everyone! – Cześć wszystkim!

Guess what happened! – Nie zgadniecie, co się stało!

Sorry I haven’t written anything for a while, but… – Przepraszam, że nie pisałam przez jakiś czas, ale…

I’m writing this post to tell you that… – Piszę ten post, aby Wam powiedzieć, że…

Today, I’d like to write about…- Dzisiaj, chciałabym napisać o…

I’ve got news for you. – Mam dla Was wiadomość.

It was the best day of my life. – To był najlepszy dzień mojego życia.

I’ll never forget it. – Nigdy tego nie zapomnę.

It happened all of a sudden. – To wydarzyło się nagle.

I had a great time. –  Świetnie się bawiłam.

I know that… – Wiem, że…

I think that… – Uważam, że…

In my opinion… – Moim zdaniem…

From my point of view… – Z mojego punktu widzenia…

The vast majority of people believe that… – Zdecydowana większość ludzi uważa że…

I reckon that… – Myślę, że…

As far as I’m concerned… – Jeśli o mnie chodzi…

If I were you, I wouldn’t hesitate to… – Na Waszym miejscu, nie wahałbym się…

I wouldn’t recocmmend it. – Nie poleciłbym tego.

What do you think about…? – Co sądzicie o…?

I must be going now. –  Muszę już kończyć.

Stay tuned! – Czekajcie na dalsze wpisy!

Leave a comment. – Zostawcie komentarz.

Please let me know what you think about it. – Dajcie mi znać co o tym sądzicie.

Thanks for your comments. – Dzięki za komentarze.

Thanks for visiting my blog. –  Dzięki za odwiedzenie mojego bloga.

Till the next time. – Do następnego razu.

 



Moi drodzy- przesyłam notatke i prace domową na ocenę. Pozdrawiam was i życzę zdrowia 

https://drive.google.com/file/d/1kL_KmUxKY4qjPNCCPnMd3mjqjJOKTGwP/view?usp=sharing

tu 

Witam. Przesyłam lekcję i proszę o wykonanie notatki w zeszycie.

Subject: English in computing.

  • analysis – analiza (badanie i rozpatrywanie danych)
    • application programming interface (API) – interfejs programowania aplikacji (zestaw reguł komunikacji pomiędzy programami komputerowymi)
    • arise/arose/arisen – pojawić się (słówko używane często w sytuacjach, w których programista napotyka jakiś problem, jest to czasownik nieregularny)
    • background – minione wydarzenia, przeszłość, tło
    • cache – pamięć podręczna, skrytka
    • certification – certyfikacja (dokumenty potwierdzające zgodność z określonymi normami)
    • compatible – kompatybilność, spójność (określa możliwość używania np. dwóch sprzętów razem)
    • database – baza danych
    • deployment – uruchomienie artefaktu w aplikacji, potocznie „wrzucać coś na serwer”
    • develop – rozwijać, opracowywać
    • goals – cele, które chcesz osiągnąć
    • increase – zwiększać, wzrastać (używane często podczas analiz)
    • integrate – łączy, integrować coś
    • leadership – przywództwo, liderzy grupie
    • matrix – macierz, matryca (układ liczb, które zapisano w wierszach i kolumnach)
    • source code management – miejsce w którym jest przechowywany kod projektu
    • ticket — zgłoszenie zarejestrowane w systemie, dosłownie „bilet”
    • unit tests – testy jednostkowe (testy pisane przez programistów, które sprawdzają wąski wycinek systemu
    • d – minione wydarzenia, przeszłość, tło
    • cache – pamięć podręczna, skrytka
    • certification – certyfikacja (dokumenty potwierdzające zgodność z określonymi normami)
    • compatible – kompatybilność, spójność (określa możliwość używania np. dwóch sprzętów razem)
    • database – baza danych
    • deployment – uruchomienie artefaktu w aplikacji, potocznie „wrzucać coś na serwer”
    • develop – rozwijać, opracowywać
    • goals – cele, które chcesz osiągnąć
    • increase – zwiększać, wzrastać (używane często podczas analiz)
    • integrate – łączy, integrować coś
    • leadership – przywództwo, liderzy grupie
    • matrix – macierz, matryca (układ liczb, które zapisano w wierszach i kolumnach)
    • source code management – miejsce w którym jest przechowywany kod projektu
    • ticket — zgłoszenie zarejestrowane w systemie, dosłownie „bilet”
    • unit tests – testy jednostkowe (testy pisane przez programistów, które sprawdzają wąski wycinek systemu

    Pozdrawiam was i zdrowia życzę.

    Kurs dla uczniów klasy 2 TI opiekun Marek Terczak- wszystkie przedmioty


    Sprawy bieżące 

    Drodzy uczniowie, przesyłam jeszcze raz zebrane polecenia które podobno wam sie nie wyswietlają


    Drodzy uczniowie, proszę was o samodzielne opracowanie słownictwa z tematu Praca- wyjątkiem są ćwiczenia na słuchanie. Proszę także o pisemną odpowiedź (odnieś się i rozwiń) na podane pytania: 

     1. What would be a perfect job for you?Why? 2. What jobs are dangerous? Why? 3. What elements are important when you look for a job for you? 4. What kind of a person should a boss be? 5. What jobs would you never like to do? Why?


    Witajcie,

    Kolejna dawka do pracy samodzielnej. Temat praca- zadanie 1,2 i 3 z zestawów

    https://www.terazmatura.pl/strefa-ucznia/jezyk-angielski/egzamin-ustny

    Proszę napisac to w zeszytach i przesłac mi w dowolnej formie- tu, przez dziennik lub foto na messengera. Pozdrawiam i zdrowia

    Moi drodzy, oto zadanie do napisania i przesłania mi w dowolnej formie ( choc w zeszycie ma byc tez)

    temat: zycie rodzinne i towarzyskie. zadanie 1, 2 i 3- 3 elementy- odnies sie i rozwin :D

    https://www.terazmatura.pl/strefa-ucznia/jezyk-angielski/egzamin-ustny

    Witajcie, 

    Kolejna dawka do pracy samodzielnej. Temat praca- zadanie 1,2 i 3 z zestawów 

    https://www.terazmatura.pl/strefa-ucznia/jezyk-angielski/egzamin-ustny

    Proszę napisac to w zeszytach i przesłac mi w dowolnej formie- tu, przez dziennik lub foto na messengera. Pozdrawiam i zdrowia 

    Drodzy uczniowie, proszę was o przypomnienie sobie słownictwa z tematu Życie rodzinne i towarzyskie oraz napisanie wypowiedzi pisemnej e-mail zgodnie z podanym poleceniem:


    Napisz znajomemu o rodzinnej imprezie w jakiej ostatnio brałeś udział. W mailu:

    - napisz co to była za impreza, kiedy i gdzie si,ę odbyła

    - opisz jak spędzaliście czas 

    - napisz o jednym krewnym którego dawno nie widziales, ale spotkałeś go właśnie na tej imprezie

    - opisz jedno zabawne wydarzenie jakie miało miejsce

    Drodzy uczniowie, proszę was o samodzielne opracowanie słownictwa z tematu Praca- wyjątkiem są ćwiczenia na słuchanie. Proszę także o pisemną odpowiedź (odnieś się i rozwiń) na podane pytania:

    1. What would be a perfect job for you?Why?

    2. What jobs are dangerous? Why?

    3. What elements are important when you look for a job for you?

    4. What kind of a person should a boss be?

    5. What jobs would you never like to do? Why?

    Zajęcia dla grupy informatyk - opiekun Marek Terczak

    Moi drodzy, 

    kolejny temat do pracy samodzielnej- i niespodzianka. Dziś bez pracy domowej :)

    Subject: Kupowanie biletu. Buying tickets.

    Temat znajduje sie na str. 39.

    Pierwsza rzecz- popatrzcie na foto (pamiętajcie- odnieś się i rozwiń kto, co robi, gdzie jest)- proszę, abyście w zeszycie odpowiedzieli na pytania z ćw 1. (odnies sie i rozwiń)

    wykonajcie zadanie 2 i 3 w oparciu o odsłuchany materiał (płyta lub https://elt.oup.com/student/vision/level02?cc=pl&selLanguage=pl )

    Następnie robimy ćwiczenie 4 i 5.  i tyle. Trzymajcie się zdrowo :)


    https://drive.google.com/file/d/1uSJi4guhslghr-6UZjxiX8nEXFoj0irx/view?usp=sharing


    Moi drodzy, wysyłam wam link do prezentacji w oparciu o którą chciałabym, żebyście zrobili notatkę i ćwiczyli wraz z książką :) i kolejna praca domowa na ocenę- do piątku 

    Witam, kolejny zestaw do pracy samodzielnej- tym razem gramatyka:

    Temat: Future forms. Formy przyszłe


    Pamiętacie, że mówiąc o przyszłości używaliśmy will - I will do it later, lub 'going to'- I'm going to call you.

    Forma will- przyszłość niepewna, nieokreślona, przewidywania i decyzje na miejscu (odsyłam do notatki)

    going to- to nasze zamiary i plany, oraz wnioski co zaraz się stanie w oparciu o to co widzę.


    Jednak mówiąc o przyszłości możemy także stosować znane nam już czasy present simplke (rzeczy powtarzające się, regularne) oraz present continuous (co dzieje się teraz, końcówka ing).

    mówiąc o przyszłości:

    present simple- rzeczy które będą działy się zgodnie z rozkładem (szczególnie busy, pociągi itp)

    przykład: The train leaves tomorrow at 6 (mimo, że to będzie jutro-tomorrow- to będzie zgodnie z rozkładem, więc present simple. Przeczenie: the train doesn't leave tomorrow.

    present continuous- przyszłosc na 100 procent pewna- oficjalne rezerwacje, rzeczy juz pewne.

    Przykład: in two days we're flying to Poland (lot wymagał, żeby było zarezerwowane miejsce, wykupiony bilet, więc rzecz jest pewna).

    Bardzo proszę o wykonanie samodzielnej notatki w zeszycie oraz zapisanie podanych przykładów. Następnie prosze o wykonanie ćwiczeń z podręcznika ze strony 37. Ćwiczenia obowiązkowe to 2, 3, 4. NApisanie dialogu z cwiczenia 5 z urzyciem form przyszłych to zadanie dla chętnych. Pozdrawiam :)


    Drodzy uczniowie, 

    Bardzo proszę o przypomnienie sobie zasad pisania bloga. Poniżej załączam przydatne słownictwo. Chciałabym, żeby każdy do końca tygodnia napisał mi bloga o szkole zgodnie z poleceniem (- pamiętajcie o 3 elementach).

    W blogu jaki prowadzisz opisz swoje wrażenia z nowej szkoły. Napisz:

    - jak wyglądał pierwszy dzien i jak się czułeś/czułaś

    - opisz szkołę i nauczycieli 

    - napisz o zasadach panujących w szkole

    - opisz swoja klasę i plany jakie macie na najbliższą przyszłość. 

    • Guess what happened! – Nie uwierzycie, co się stało!
    • I’m writing this post to tell you that … – piszę ten post, aby Wam powiedzieć, że …
    • I want to find out about … – chcę się czegoś dowiedzieć na temat …
    • I wondered if you could help me – zastanawiam się, czy możecie mi pomóc.
    • Could you tell me what I should do? – możecie powiedzieć mi, co mam zrobić?
    • One advantage / disadvantage of … is … – jedną z zalet / wad … jest
    • I feel very strongly that … – uważam zdecydowanie, że …
    • From my point of view,… – moim zdaniem
    • However, I have to point out that … – muszę jednak zaznaczyć, że …
    • What I remember most is … – to, co najbardziej pamiętam to
    • It’s hard to believe but then I felt – trudno w to uwierzyć, ale wtedy czułam się …
    • All of a sudden – nagle
    • The majority of people – większość ludzi
    • How about …? – co powiecie na …?
    • I’m looking forward to your comments – czekam na wasze komentarze

    Hello folks – Cześć ludziska

    Hi everyone! – Cześć wszystkim!

    Guess what happened! – Nie zgadniecie, co się stało!

    Sorry I haven’t written anything for a while, but… – Przepraszam, że nie pisałam przez jakiś czas, ale…

    I’m writing this post to tell you that… – Piszę ten post, aby Wam powiedzieć, że…

    Today, I’d like to write about…- Dzisiaj, chciałabym napisać o…

    I’ve got news for you. – Mam dla Was wiadomość.

    It was the best day of my life. – To był najlepszy dzień mojego życia.

    I’ll never forget it. – Nigdy tego nie zapomnę.

    It happened all of a sudden. – To wydarzyło się nagle.

    I had a great time. –  Świetnie się bawiłam.

    I know that… – Wiem, że…

    I think that… – Uważam, że…

    In my opinion… – Moim zdaniem…

    From my point of view… – Z mojego punktu widzenia…

    The vast majority of people believe that… – Zdecydowana większość ludzi uważa że…

    I reckon that… – Myślę, że…

    As far as I’m concerned… – Jeśli o mnie chodzi…

    If I were you, I wouldn’t hesitate to… – Na Waszym miejscu, nie wahałbym się…

    I wouldn’t recocmmend it. – Nie poleciłbym tego.

    What do you think about…? – Co sądzicie o…?

    I must be going now. –  Muszę już kończyć.

    Stay tuned! – Czekajcie na dalsze wpisy!

    Leave a comment. – Zostawcie komentarz.

    Please let me know what you think about it. – Dajcie mi znać co o tym sądzicie.

    Thanks for your comments. – Dzięki za komentarze.

    Thanks for visiting my blog. –  Dzięki za odwiedzenie mojego bloga.

    Till the next time. – Do następnego razu.

     


    Moi drodzy, 

    kolejny temat do pracy samodzielnej- i niespodzianka. Dziś bez pracy domowej :)

    Subject: Kupowanie biletu. Buying tickets.

    Temat znajduje sie na str. 39.

    Pierwsza rzecz- popatrzcie na foto (pamiętajcie- odnieś się i rozwiń kto, co robi, gdzie jest)- proszę, abyście w zeszycie odpowiedzieli na pytania z ćw 1. (odnies sie i rozwiń)

    wykonajcie zadanie 2 i 3 w oparciu o odsłuchany materiał (płyta lub https://elt.oup.com/student/vision/level02?cc=pl&selLanguage=pl )

    Następnie robimy ćwiczenie 4 i 5.  i tyle. Trzymajcie się zdrowo :)

    https://drive.google.com/file/d/1uSJi4guhslghr-6UZjxiX8nEXFoj0irx/view?usp=sharing


    Moi drodzy, wysyłam wam link do prezentacji w oparciu o którą chciałabym, żebyście zrobili notatkę i ćwiczyli wraz z książką :) i kolejna praca domowa na ocenę- do piątku 


    Witam, kolejny zestaw do pracy samodzielnej- tym razem gramatyka:

    Temat: Future forms. Formy przyszłe


    Pamiętacie, że mówiąc o przyszłości używaliśmy will - I will do it later, lub 'going to'- I'm going to call you.

    Forma will- przyszłość niepewna, nieokreślona, przewidywania i decyzje na miejscu (odsyłam do notatki)

    going to- to nasze zamiary i plany, oraz wnioski co zaraz się stanie w oparciu o to co widzę.


    Jednak mówiąc o przyszłości możemy także stosować znane nam już czasy present simplke (rzeczy powtarzające się, regularne) oraz present continuous (co dzieje się teraz, końcówka ing).

    mówiąc o przyszłości:

    present simple- rzeczy które będą działy się zgodnie z rozkładem (szczególnie busy, pociągi itp)

    przykład: The train leaves tomorrow at 6 (mimo, że to będzie jutro-tomorrow- to będzie zgodnie z rozkładem, więc present simple. Przeczenie: the train doesn't leave tomorrow.

    present continuous- przyszłosc na 100 procent pewna- oficjalne rezerwacje, rzeczy juz pewne.

    Przykład: in two days we're flying to Poland (lot wymagał, żeby było zarezerwowane miejsce, wykupiony bilet, więc rzecz jest pewna).

    Bardzo proszę o wykonanie samodzielnej notatki w zeszycie oraz zapisanie podanych przykładów. Następnie prosze o wykonanie ćwiczeń z podręcznika ze strony 37. Ćwiczenia obowiązkowe to 2, 3, 4. NApisanie dialogu z cwiczenia 5 z urzyciem form przyszłych to zadanie dla chętnych. Pozdrawiam :)

    Drodzy uczniowie, 

    Bardzo proszę o przypomnienie sobie zasad pisania bloga. Poniżej załączam przydatne słownictwo. Chciałabym, żeby każdy do końca tygodnia napisał mi bloga o szkole zgodnie z poleceniem (- pamiętajcie o 3 elementach).

    W blogu jaki prowadzisz opisz swoje wrażenia z nowej szkoły. Napisz:

    - jak wyglądał pierwszy dzien i jak się czułeś/czułaś

    - opisz szkołę i nauczycieli 

    - napisz o zasadach panujących w szkole

    - opisz swoja klasę i plany jakie macie na najbliższą przyszłość. 

    • Guess what happened! – Nie uwierzycie, co się stało!
    • I’m writing this post to tell you that … – piszę ten post, aby Wam powiedzieć, że …
    • I want to find out about … – chcę się czegoś dowiedzieć na temat …
    • I wondered if you could help me – zastanawiam się, czy możecie mi pomóc.
    • Could you tell me what I should do? – możecie powiedzieć mi, co mam zrobić?
    • One advantage / disadvantage of … is … – jedną z zalet / wad … jest
    • I feel very strongly that … – uważam zdecydowanie, że …
    • From my point of view,… – moim zdaniem
    • However, I have to point out that … – muszę jednak zaznaczyć, że …
    • What I remember most is … – to, co najbardziej pamiętam to
    • It’s hard to believe but then I felt – trudno w to uwierzyć, ale wtedy czułam się …
    • All of a sudden – nagle
    • The majority of people – większość ludzi
    • How about …? – co powiecie na …?
    • I’m looking forward to your comments – czekam na wasze komentarze

    Hello folks – Cześć ludziska

    Hi everyone! – Cześć wszystkim!

    Guess what happened! – Nie zgadniecie, co się stało!

    Sorry I haven’t written anything for a while, but… – Przepraszam, że nie pisałam przez jakiś czas, ale…

    I’m writing this post to tell you that… – Piszę ten post, aby Wam powiedzieć, że…

    Today, I’d like to write about…- Dzisiaj, chciałabym napisać o…

    I’ve got news for you. – Mam dla Was wiadomość.

    It was the best day of my life. – To był najlepszy dzień mojego życia.

    I’ll never forget it. – Nigdy tego nie zapomnę.

    It happened all of a sudden. – To wydarzyło się nagle.

    I had a great time. –  Świetnie się bawiłam.

    I know that… – Wiem, że…

    I think that… – Uważam, że…

    In my opinion… – Moim zdaniem…

    From my point of view… – Z mojego punktu widzenia…

    The vast majority of people believe that… – Zdecydowana większość ludzi uważa że…

    I reckon that… – Myślę, że…

    As far as I’m concerned… – Jeśli o mnie chodzi…

    If I were you, I wouldn’t hesitate to… – Na Waszym miejscu, nie wahałbym się…

    I wouldn’t recocmmend it. – Nie poleciłbym tego.

    What do you think about…? – Co sądzicie o…?

    I must be going now. –  Muszę już kończyć.

    Stay tuned! – Czekajcie na dalsze wpisy!

    Leave a comment. – Zostawcie komentarz.

    Please let me know what you think about it. – Dajcie mi znać co o tym sądzicie.

    Thanks for your comments. – Dzięki za komentarze.

    Thanks for visiting my blog. –  Dzięki za odwiedzenie mojego bloga.

    Till the next time. – Do następnego razu.

     



    Witam Was serdecznie.
    W związku z obowiązującą wyjątkową sytuacją bardzo prosze Was o przygotowanie prac pisemnych dotyczących lektury:Zbrodnia i kara F.Dostojewskiego. Prace te mają mieć formę notatek na 180 słów minimum.
    1.Opis Petesburga jako przestrzeni, w ktorej rozgrywają się wydarzenia powieści. Atmosfera,konkretne ulice, mieszkania i ich wygląd. Proszę uwzględnić w pracy adekwatne cytaty.
    2.Dlaczego Rodion Raskolnikow poniósł porażkę? Proszę odpowiedzieć na pytanie uwzględniając przyczyny i następstwa popełnionej przez niego zbrodni, wpływ Soni Marmieładow na przemianę moralną bohatera.
    Czekam na Wasze prace do czwartku. Zostaną ocenione więc proszę się z obowiązku wywiązać.
    POzdrawiam.
    Agnieszka Golczyńska